Wie zijn wij

Trilobiet biedt de mogelijkheid om op een zeer ongedwongen manier een duikopleiding te volgen. U moet zich echter realiseren dat het opleiden van mensen (hoe leuk en gedreven wij dit ook doen), niet ons hoofddoel is. In eerste instantie zijn en blijven wij een gezelligheidsvereniging voor het gehele gezin.

Uiteraard begrijpen wij dat zowel bestaande als nieuwe leden behoefte hebben aan een gedegen opleiding. En dit kunnen wij dan ook bieden. Het is mogelijk om bij Trilobiet opgeleid te worden tot sportduiker. Dit zal in een aantal fase gebeuren. De doorlooptijd is geheel afhankelijk van de persoon zelf.

In eerste instantie zullen wij u kennis laten maken met de duiksport middels een introductie duik.

Daarna zullen wij ervoor zorgen dat u de basis van het duiken onder de knie krijgt. Wij leiden u op tot snorkelduiker.

Nadat u deze opleiding heeft afgerond, kunt u beginnen met de openwater opleidingen en voor de gevorderden het advanced brevet.

Als je met de duikopleiding begint heb je (uiteraard) een complete duikuitrusting nodig. Die hoef je niet direct zelf te kopen. Van de vereniging kun je tijdens de opleidingsperiode fles, trim?vest en automaat? lenen tegen een kleine vergoeding om het onderhoud te kunnen bekostigen. Tevens is er voor de opleiding een aantal materialen nodig (theorie boek, tabellen). Deze lesmaterialen kan je verkrijgen bij de vereniging.

Zodra het opleidingstraject is afgerond moet u zelf voor duikspullen zorgen.

Wij zien u graag in het zwembad of het clubhuis, zodat wij persoonlijk de mogelijkheden met u kunnen doornemen.